Hybrydowy SUV od Toyoty

Hybrydowy SUV?

Toyota posiada doświadczenie w produkcji samochodów hybrydowych – sprzedała ponad 8 milionów takich egzemplarzy. Pod względem oferowanych modeli jest liderem rynku. Dlatego odpowiedź na wprowadzenie przez Mitsubishi hybrydowego Outlandera była kwestią czasu. Dla koncernu nie było to nowością – połączenie silnika spalinowego i elektrycznego można było już wcześniej spotkać w Lexusie RX czy NX.

Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 Hybrid

 

Czy w takim razie nowa Toyota RAV4 Hybrid jest warta swojej ceny?


Ta zaczyna się od ok. 155 000 zł brutto. Podstawowa wersja posiada już całkiem dobre wyposażenie, które oczywiście można rozszerzyć według własnych oczekiwań. Do wyboru mamy również napęd na przednią oś lub 4×4. Samochód wykonany jest starannie, do czego jesteśmy już w samochodach tej marki przyzwyczajeni. Nowy RAV4 jest odrobinę większy od swojego poprzednika, zapewnia komfortową podróż dla czterech dorosłych osób. Wygląd samochodu również na plus, w oczy od razu rzucają się nowe światła LED i masywny przód. Bryła nawiązuje do poprzedniej generacji tego modelu.

Nowa RAV4 prezentuje się bardzo dobrze

Nowa RAV4 prezentuje się bardzo dobrze

Samochód bez problemu pomieści cztery dorosłe osoby

Samochód bez problemu pomieści cztery dorosłe osoby

 

Co znajdziemy pod maską?

Na moc silnika składa się 155 KM silnika spalinowego i 143 KM silnika elektrycznego – niestety nie można tych wartości sumować i samochód oferuje nam maksymalną moc w wysokości 197 koni mechanicznych. W przypadku wersji z napędem na wszystkie koła samochód oferuje dodatkowe 68 KM napędzające tylną oś, nie wpływa to jednak na zwiększenie mocy całkowitej. Do dyspozycji mamy – jak to we wszystkich hybrydach – bezstopniową automatyczną skrzynią biegów.
Samochód posiada dynamiczny silnik o mocy prawie 200 KM

Samochód posiada dynamiczny silnik o mocy prawie 200 KM

Pierwsze wrażenie

Siadamy za kierownicą, wciskamy przycisk START i…. nic się nie dzieje. Można pomyśleć, że coś nie działa poprawnie i należy ponowne uruchomić silnik. Nic z tych rzeczy, samochód jest już gotowy do jazdy. Sprawcą całego zamieszanie jest elektryczny silnik, to z niego wyłącznie korzystało auto. Przypomni Nam o tym wyświetlacz, który informuje również o poziomie naładowania baterii. Podczas jazdy dzięki niemu możemy stale monitorować z jakiej jednostki napędowej w danej chwili korzysta samochód i czy odbywa się ładowanie baterii. Bagażnik został niewiele pomniejszony w porównaniu z benzynową wersją, ze względu na konieczność pomieszczenia akumulatorów. Mimo to znalazło się miejsce na koło zapasowe.
Samochód wykonany jest solidnie.

Samochód wykonany jest solidnie.

Podczas jazdy cały czas otrzymujemy informację czy samochód korzysta ze silnika spalinowego, elektrycznego, czy obu jednocześnie

Podczas jazdy cały czas otrzymujemy informację czy samochód korzysta ze silnika spalinowego, elektrycznego, czy obu jednocześnie

W wersji hybrydowej bagażnik jest niewiele mniejszy

W wersji hybrydowej bagażnik jest niewiele mniejszy

W drogę!

Samochód prowadzi się bardzo pewnie, dzięki dosyć twardemu zawieszeniu. Bez wątpienia czuć moc 197 KM, samochód bardzo żwawo przyśpiesza. Bezstopniowa skrzynia działa specyficznie, trzeba się do niej przyzwyczaić, jednak nie oznacza to, ze jest gorsza od tradycyjnego automatu. Toyotę można oczywiście doposażyć w wszelkiego rodzaju udogodnienia takie jak elektrycznie otwierana klapa bagażnika, kamera cofania. komfortowy dostęp itp.

Hybryda=oszczędność?

Producent deklaruje, że RAV4 spala 5,1 l w mieście. Podczas naszego testu spalanie wyniosło niewiele ponad 8 litrów, przy czym staraliśmy się maksymalnie wykorzystywać napęd elektryczny, nie powodując przy tym utrudnień dla innych użytkowników drogi:). Biorąc pod uwagę fakt, że samochód posiada dużą moc, a przy tym jest dość spory -  wynik nie jest najgorszy. Jednak obietnica jaką dał nam producent niestety odbiega od rzeczywistości.
RAV4 w wersji z silnikiem hybrydowym

Zarezerwuj samochód

Miejsce wynajmu

Data

Godzina

Miejsce zwrotu

Data

Godzina

Kupon rabatowy

 

Warszawa Airport

ul. Żwirki i Wigury 2B
tel. +48 668 332 035
warszawa@osekrent.pl

Katowice

ul. Ligocka 103/ Budynek 7
tel. +48 511 888 898 lub +48 668 330 966
biuro@osekrent.pl

Katowice - Pyrzowice

ul: Transportowa 2
Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice
tel: +48 511 888 898 , +48 668 330 961
mail: ktw@osekrent.pl

Wrocław

ul. Graniczna 190
Port Lotniczy Wrocław
tel. +48 533 333 984
wroclaw@awos24.pl

Poznań

ul. Bukowska 285
Port Lotniczy Poznań Ławica
tel: +48 784 559 508
mail: poznan@awos24.pl

Kraków

ul. Medweckiego 1
Port Lotniczy Kraków-Balice
tel: +48 668 330 961
mail: biuro@awos24.pl

Gliwice

ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 12
Dworzec PKP
tel: +48 668 330 966
mail: katowice@awos24.pl